Každý pracovník domova musí vědět, jaké služby naše zařízení nabízí a musí umět zájemce přesměrovat na pověřené pracovníky, kteří budou dále se zájemcem jednat. Těmi jsou ředitelka, sociální pracovnice, vedoucí úseku přímé péče, případně další pověřený pracovník (pod přímým vedením uvedených osob). Ostatní pracovníci pouze podají informace o kompetentní osobě (telefon, pracovní doba, poskytnou informační letáček s kontakty).
Osoba, která má zájem o službu (zájemce), podá písemnou Žádost o poskytnutí sociální služby – Domov pro osoby se zdravotním postižením na adresu HZ k rukám ředitelky nebo sociální pracovnice. K žádosti dále doloží písemné Vyjádření lékaře, které je součástí žádosti. Tyto tiskopisy jsou dostupné na internetových stránkách www.habrovanskyzamek.cz nebo u sociální pracovnice.
Sociální pracovnice do 30-ti dnů od podání žádosti kontaktuje zájemce a dohodne termín provedení sociálního šetření. Sociální šetření probíhá v přirozeném prostředí, popřípadě na jiném místě. Šetření se účastní pověření pracovníci (ředitelka, sociální pracovnice). Sociální pracovnice vede písemný záznam o jednání se zájemcem o službu s ohledem na jeho nepříznivou sociální situaci.
Analýzu dokumentů (žádost, vyjádření lékaře, záznam ze sociálního šetření) provede ředitelka, sociální pracovnice, vedoucí služby, (příp. konzultace s lékařem) a stanoví se další postup:
- vyrozumění o možném nástupu (volná kapacita služby)
- odmítnutí zájemce – viz zákonné důvody §91 odst.3 zákona č.108/2006, o soc. službách
- zařazení do evidence čekatelů
Na základě vyhodnocení nepříznivé sociální situace žadatele a sociálního šetření je žádost zařazena/nezařazena do evidence čekatelů na sociální službu. V případě zařazení do evidence čekatelů sociální pracovnice informuje o uvolnění kapacity a domlouvá další postup směřující zpravidla k nástupu žadatele do zařízení a uzavření smlouvy o poskytování služby sociální péče. (pokud je žádost vedena v evidenci čekatelů déle než 6 měsíců, je nutné před nástupem provést nové sociální šetření a doložit aktuální informace o zdravotním stavu).
Nejpozději v den nástupu do zařízení uzavíráte s poskytovatelem služby smlouvu o poskytování sociální péče.
Při příchodu do zařízení se vám bude věnovat pracovník, který vás provede celým procesem nástupu (klíčový pracovník).
Níže je seznam doporučených věcí při nástupu:
Co byste měli mít
- osobní doklady – občanský průkaz, průkaz pojištěnce, průkaz ZTP (ZTP/P)
- poslední důchodový výměr
- rozhodnutí o přiznání příspěvku na péči, byl-li zájemci o služby přiznán
- v případě, že je zájemce omezen ve svéprávnosti nebo má zákonného zástupce – rozhodnutí soudu, listinu opatrovníka
domácí oblečení – trička, halenky, tepláky, co je kdo zvyklý - pyžama nebo noční košile, min. 3 kusy
- papuče, obuv na ven
- sezonní oděv – př.zimní bunda, kabát, letní oděv
- spodní prádlo
- ponožky
- osušku – 2ks
- ručníky – 10ks (5 světlé a 5 tmavé)
- froté žínky – 20ks (10 světlé a 10 tmavé)
- plastový lavorek na mytí
- hygienické potřeby – hřeben, sprchový gel, tělové mléko, toaletní papír, indulona nebo dětský olejíček, šampon, kartáček, pasta na zuby, holení atd.
- kuchyňské utěrky (alespoň 3 balení)
- příbor
- hrníček na kávu
Co si k nám můžete vzít
- po domluvě je možné vzít si vlastní televizor, rádio, osobní počítač (ostatní elektrické spotřebiče na základě dohody)
- vlastní lůžkoviny, případně i vlastní postel
- drobný nábytek (dle domluvy), například skříňky, poličky, židle, křeslo, psací stůl
- oblíbený hrneček
- fotografie, obrázky na stěnu
- upomínkové potřeby
- knihy
- hodiny
- mobilní telefon
- další věci po domluvě